O programie

logoKampania Zachęć Swoje Dziecko Do Mycia Zębów, jest odpowiedzią na nadal bardzo niską świadomość społeczną w temacie higieny jamy ustnej.

Polacy nie wiedzą bowiem , jak często należy chodzić do dentysty, myć zęby i wymieniać szczoteczkę do zębów.  Z najnowszych danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że polski trzylatek statystycznie ma aż trzy zepsute zęby.
Sześciolatki mają próchnicę częściej niż ich rówieśnicy w Ugandzie i Wietnamie.
Na fotelu dentystycznym ani razu w swoim życiu nie usiadł co dziesiąty siedmiolatek.
Statystyki dotyczące starszych napawają grozą: 92 proc. nastolatków i 99 proc. dorosłych ma próchnicę.

W ramach kampanii we współpracy z rodzicami małych dzieci, powstało ponad sto artykułów na temat higieny jamy ustnej. Wypracowana została lista podpowiedzi jak możemy zachęcić dzieci do mycia zębów. Nagrane zostały filmiki informacyjne. Polska Akademia Stomatologii Dziecięcej wsparła kampanię współtworząc poradnik dotyczący higieny jamy ustnej niemowląt i dzieci w wersji papierowej. Zorganizowane zostały grupowe wizyty adaptacyjne dla najmłodszych w gabinetach stomatologicznych, oraz spotkania informacyjne w przedszkolach i żłobkach.

Projektem, który przy kampanii wyrósł na prośbę rodziców jest „Gabinet Przyjazny Małemu Pacjentowi”. Dumnie brzmiący projekt ma za zadanie wyszukanie z całej polski gabinetów przyjaznych małym pacjentom. Warto już tu zaznaczyć, że przyjazny gabinet to nie tylko wystrój budzący pozytywne skojarzenia i specjalnie przygotowany kącik dla dziecka, ale przede wszystkim życzliwy personel, który potrafi odpowiednio postępować z dzieckiem w sytuacjach stresowych.

Projekt zakłada wyłanianie i promowanie Gabinetów, które chętnie leczą dzieci. Stomatologów z dobrym podejściem do maluchów i w pełni zaangażowanych w swoją misję leczenia ząbków. Potrafiących zachęcić małych pacjentów do przychodzenia do nich, a nie uciekania przed każdymi białymi drzwiami.

Szukamy gabinetów w których pracują lekarze z powołania, potrafiący również umiejętnie rozmawiać z rodzicami, którzy niejednokrotnie bardziej boją się wizyty w Gabinecie niż ich dziecko. Głównie od współpracy lekarza z rodzicem zależy jak dziecko będzie postrzegało kolejne wizyty u stomatologa. Stomatolog z odpowiednim podejściem i praktyką w tym zakresie o wiele lepiej poradzi sobie z „obsługą” dziecka niż ten, który przyzwyczajony jest tylko przyjmowania dorosłych pacjentów.

Znacie gabinety godne polecenia? Poinformujcie nas o nich, odwiedzimy ich i porozmawiamy o zasadach nadawania gabinetom tytułu Gabinet Przyjazny Małemu Pacjentowi.